Alam Sekitar

Pernah tak nampak benda ni kat rumah korang? Ni yang rakyat Msia wajib tau

[Klik sini untuk ke Survey Anai-Anai Man 2019!]

Tak pastilah kalau untuk korang, tapi bagi kami, kerja mengemas rumah ni memang benda yang kitorang pasti akan cuba elak sampai rumah kita pon dah berselerak teruk. Lagi-lagi kalau rumah tu ada beberapa ruang atau bilik dan bertingkat dua atau lebih… jadi memang meletihkan badan betul kalau nak cuba bersihkan rumah tu setiap minggu!

Tapi kadang-kadang, ada jugak berkat rasa malas mengemas rumah. Imej dari Santapan Hidup.

Namun, bagi orang-orang lain yang kuat mengemas rumah sebulan, seminggu, ataupun sehari sekali

Apa benda pelik yang korang pernah perasan masa mengemas rumah?

Baru-baru ni, kitorang telah berpakat dengan kawan-kawan kami di Rentokil Malaysia untuk dapat tau apa benda-benda pelik yang korang pernah perasan masa mengemas rumah? Sebabnya kalau korang tak tau, Rentokil ni merupakan pakar mengawal haiwan perosak yang TERBESAR dan paling dipercayai di Malaysia! Kalau kitorang ada pasukan Avengers sendiri kat Malaysia ni, boleh kira Rentokil ni Anai-Anai Man kitorang laaa.

Imej dari Collider

Kali ni pula, Rentokil ada bagitau kitorang kat Soscili yang RAMAI rakyat Malaysia tak tau bagaimana nak mengenal pasti tanda-tanda anai-anai di rumah diorang walaupun anai-anai menyebabkan kerosakan bernilai hampir RM40 JUTA setiap tahun di Malaysia!

Jadi sebab tu kitorang pun nak tau – berapa kerap korang biasanya kemas rumah? Ada tak korang perasan mana-mana tanda ni bila korang kemas rumah korang? Dan… kalau korang pernah nampak benda-benda ni, apa yang korang akan buat dulu?

Kongsi la jawapan korang dengan kita untuk kitorang tau pengalaman rakyat Malaysia dengan anai-anai dan haiwan-haiwan perosak lain. Tapi cepat-cepat jawab tau… survey ni tutup 12 Ogos 2019 ;)

KLIK SINI UNTUK SURVEY ANAI-ANAI MAN 2019

Popular

To Top
Dapatkan artikel SOSCILI terus kat email!

Send this to a friend