SPONSORED

5 rakyat Msia kongsi nasihat yang diorang selalu dapat daripada ibu diorang

Kalau nak dapat nasihat hidup, takda siapa yang lebih sesuai untuk ditanya daripada ibu-ibu kita. Baru-baru ni, kitorang mintak pembaca-pembaca SOSCILI kongsi benda-benda yang mak diorang selalu bagitau diorang masa zaman kanak-kanak, dan ni beberapa jawapan yang kitorang dapat:

Macam-macam la nasihat ibu korang. Tekan sini kalau nak baca lagi!

Jadi macam ibu-ibu kita, AIA Public Takaful pun nak kitorang berusaha jaga diri sendiri!

Kalau korang kumpul segala nasihat yang korang pernah terima daripada ibu-ibu korang dari dulu sampai sekarang, korang mungkin dah boleh buat koleksi statistik. Contohnya, “98% orang yang sering bermaaf-maafan lagi tenang jiwa“, atau “68% pemandu yang cukup tidur akan tetap gembira walaupun jalan jam”.

Nak tengok contoh-contoh statistik nasihat ibu, tekan la sini! ?

Baru-baru ni, kawan-kawan kitorang dekat AIA Public Takaful telah mengumpul semua nasihat ibu-ibu kitorang dalam satu koleksi Data Mak Aku. Seperti segala benda yang mak kitorang selalu cakap, Data Mak Aku ni ada jugak kebenaran disebaliknya. Namun, korang tak boleh je lah terima nasihat-nasihat hidup ibu korang je tanpa meletak usaha sendiri untuk jadikan hidup korang lebih baik!

Jadi, dengan Data Mak Aku, AIA Public Takaful nak korang usaha mencapai kesihatan korang sendiri, secara fizikal, mental, dan emosi, sambil bertawakal. Korang mungkin boleh makan sihat-sihat, bersenam cukup-cukup, atau merancang dengan betul-betul – sebab tu, diorang telah menyediakan pelan perlindungan AIA Public Takaful untuk kesihatan, persaraan, atau juga keselamatan keluarga korang!

Ok… tapi data apa yang kitorang dapat daripada pembaca-pembaca kita

Daripada lebih 400 KOMEN pembaca-pembaca kita di SOSCILI dan CILSOS, kitorang telah memilih nasihat-nasihat ibu pembaca kita yang berdasarkan empat perlindungan asas AIA Public Takaful: Makan Elok-Elok, Bersenam Elok-Elok, Rancang Elok-Elok dan Rehat Elok-Elok. Dan kalau korang nak tengok apa hasil komen-komen tu…

KLIK SINI ATAU VIDEO DI ATAS UNTUK TENGOK VIDEO DATA MAK AKU SOSCILI!

Ada apa-apa yang kitorang terlepas pandang? Kongsi nasihat-nasihat ibu korang yang telah menjadikan korang insan yang lebih baik dan sambil tu, ingat – korang tak boleh je la dengar nasihat ibu korang tanpa meletak usaha untuk menambahbaikkan diri korang sendiri! #UsahaPelengkapTawakal

To Top
Dapatkan artikel SOSCILI terus kat email!

Send this to a friend